System informatyczny ARES jest nowoczesnym oprogramowaniem, przeznaczonym dla multiagencji ubezpieczeniowych. System pozwala gromadzić dane o zawieranych polisach, opłaconych składkach, otrzymywanych prowizjach, rozliczania Agentów współpracujących z Agencją, generowania raportów umożliwiających analizę pracy Agencji.

System składa się z czterech zasadniczych elementów:

  • relacyjnej bazy danych SQL,
  • serwera dokumentów,
  • serwera systemowego ARES,
  • aplikacji klienckiej (tzw. klient)

oraz dodatkowych modułów rozszerzeń...

BAZA DANYCH:

System ARES oparty jest o relacyjną bazę danych. Podstawową bazą jest darmowy produkt Oracla w darmowej wersji 10gXE lub 11gXE. Jeżeli zastosowanie bazy Oracle nie jest możliwe, można zastosować dowolną relacyjną bazę danych pracującą pod kontrolą systemów Windows lub Linux.

SERWER DOKUMENTÓW:

Element systemu, którego głównym zadaniem jest zarządzanie dokumentami tworzonymi w systemie ARES. W wersji podstawowej jest to serwer FTP, umożliwiający pracę wielowątkową. W przygotowaniu jest serwer dokumentów, zarządzający uprawnieniami użytkowników do poszczególnych dokumentów. Konstrukcja serwera pozwala na wersjonowanie tworzonych dokumentów. Każda wprowadzona zmiana w dokumencie powoduje utworzenie nowej kopii dokumentu. Dzięki takiej konstrukcji serwera możliwe jest śledzenie wprowadzanych zmian w dokuemntach oraz przechowywanie informacji o Użytkownikach ich dokonujących.

SERWER SYSTEMOWY:

Głównym zadaniem tego elementu jest aktualizacja ,,w tle'' kwot poszczególnych pozycji w dokumentach. Śledzenie sesji logowania do sytemu, wylogowywanie już nieaktywnych u Użytkowników.

APLIKACJA KLIENCKA:

Element najbardziej widoczny przez Użytkowników systemu. Zadanim aplikacji jest wprowadzanie i edycja danych, generowanie raportów, wydruków itp. Jest to najbardziej rozbudowany element systemu. Pracuje pod kontrolą systemu Windows w wersji Windows XP, 7, 8, 8.1 lub 10.

MODUŁY ROZSZERZEŃ:

Do podstawowego zestawu funkcjonalności systemu ARES można rozbudowywać bibloteki rozszerzeń. Takimi dodatkowymi elementami są: serwer wiadomości SMS, moduł elektronicznego obiegu dokumentów, moduł SZKODY.